bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online Pe HaiSaRadem.ro vei gasi bancuri, glume, imagini, video, fun, bancuri online, bancuri tari, imagini haioase, videoclipuri haioase, distractie online. Nu ne crede pe cuvant, intra pe HaiSaRadem.ro ca sa te convingi.


Prima paginăBiserică Sf.M.Mc.VarvaraBiserică Sf.M.Mc GheorgheCentru SocialViața si Acatistul Sf. M. Mc. Varvara Viața si Acatistul Sf. M. Mc. GheorgheMuzeuÎnvățături OrtodoxeRugăciuniCele Trei MinuniRânduieli BisericeștiContact



Maica Domnului și pruncul Iisus
Învățături Ortodoxe


Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, miluieste-mă pe mine păcătosul.
Iisus Hristos


Mergând către Sfânta Biserică

         Mergând pe calea Bisericii, fiecare din noi creștinii suntem datori a ne ruga în taină lui Dumnezeu și a cugeta la Dumnezeieștile învățături din Sfintele Scripturi și Tradiție, sau din Istoria Sfântă a Bisericii Ortodoxe. Primii creștini și călugării vremurilor vechi, când mergeau la Sfânta Biserică, pe drum, cugetau la câte ceva din Sfânta Scriptură, până ce ajungeau acolo(1). Ori ce pas îl facem către Casa lui Dumnezeu, să lăsăm a străbate cât se poate mai adânc în ființa noastră: pacea, lumina și sfințenia Dumnezeiască. Ori ce pas pe acest drum să simțim că-l facem pe teritoriul Împărăției lui Dumnezeu.


În Curtea Bisericii

         Ajungând, îndată ce intrăm în Curtea Bisericii Domnului, ne aducem aminte de sfințenia ei. Cugetând la slava lui Dumnezeu care umbrește și strălucește nevăzut acest loc sfânt, ca și altă dată norul și stâlpul Domnului, tabăra lui Israel în călătoria de la Egipt la Muntele Sinai, și acolo Cortul Sfânt și Curtea lui, să lăsăm a pătrunde și în ființa noastră această slavă binefăcătoare și mântuitoare. Astfel umbriți și luminați de Darul lui Dumnezeu, să ne înălțăm privirile sufletești, sus la Ziditorul nostru, și aprinși de dragostea Lui Sfântă să zicem în taină: "în ce chip dorește cerbul de izvoarele apelor, așa dorește sufletul meu spre Tine, Dumnezeule"(2). "Fericit este pe care l-ai ales și l-ai primit, Doamne, locui-va în Curțile Tale. Umplea-ne-vom de bunătățile Casei Tale, Sfântă este Biserica Ta minunată întru dreptate"(3). "Ridicați jerfe și întrați în Curțile Lui, închinați-vă Domnului în Curtea cea Sfântă a Lui..."(4). "Veniți să ne închinăm și să cădem și să plângem (păcatele noastre) înaintea Domnului, în Curtea Celui ce ne-a făcut pe noi"(5). "Cât sunt de iubite Locașurile Tale, Doamne al puterilor! Dorește și se sfârșește sufletul meu spre Curțile Domnului". "Că mai bună este o zi în Curțile Tale, de cât mii..."(6).
         După ce asfel, pătrunși de fiorii sfințeniei și ai cugetărilor sfinte, am mers prin Curtea Domnului, ne pregătim cu evlavie și luare-aminte a intra în Casa Lui. Când am ajuns la ușa Sfintei Biserici, scuturăm hainele de praf, apă ori zăpadă; ne curățim încălțămintea, ne trezim bine sufletul, lepădăm orice grijă lumească, și adunându-ne toate gândurile pentru a sta înaintea lui Dumnezeu, pășim spre pragul Bisericii Domnului, zicând: "Intra-voi în Casa Ta, închina-mă-voi spre Sfânta Biserica Ta, întru frica Ta. Doamne, povățuiește-mă întru dreptatea Ta, pentru vrăjmașii mei, îndreptează înaintea Ta calea mea"(7).

1)Vezi"Vechile rânduieli ale vieții monahale", o.c. pg. 121: 2)Ps.41,1-5: 3)Ps.64,1-5: 4)Ps.95,7-8: 5)Ps.94,4: 6)Ps.83,1-10: 7)Ps.5,7-8.


În Biserica Domnului intră cu evlavie și păstrează buna rânduială

         Așa bine pregătit, fiecare drept-crediincios creștin pășește cu adâncă evlavie până în mijlocul Sfintei Biserici, lângă piatra ce ține locul amvonului apostolic și patristic (femeile numai până în pronaos înaintea catapetesmei mici, unde se închină ele). Acolo face trei închinăciuni, înălțându-și mintea la Preasfântul Dumnezeu: Tatăl, Fiul și Sfântul Duh. De acolo merge cu adâncă evlavie către Sfânta Catapeteasmă (Iconostasul mare) și face înaintea fiecărei Sf. Icoane două închinăciuni, sărută Sfânta Icoană privind cu ochii sufletești și cu dragoste aprinsă, aievea chipul Sfântului reprezentant prin pictura Icoanei, și apoi mai face iarăși o închinăciune. Astfel fiecare credincios se închină: 1) la Sfânta Icoană a Mântuitorului; 2) la Sfânta Icoană a Maici Domnului; 3) la Sfânta Icoană a hramului; 4) la celelalte Sfinte Icoane din Catapeteasmă; 5) la Sfânta Icoană de pe iconostasul mic; 6) la Sfânta Icoană a Maici Domnului din strană, apoi iarăși merge de se închină în mijlocul Bisericii unde după obișnuitele trei închinăciuni, după care se închină respectuos către cel mai mare, strană dreaptă, strana stângă. Cei ce au de plătit Sf. Liturghie, merg la ușa laterală de miazănoapte a Sf. Altar, și dau Preotului pomelnicul cu viii și repauzații lor, vinul, lumânarea și banii. După aceea trece la locul său. Acolo fiecare e dator a sta liniștit, în cea mai bună rânduială, ascultând Dumnezeieștile slujbe, rugându-se cu adâncă evlavie și cugetând cu înțelepciune la mișcările liturgice ce le vede și la rugăciunile, cântările și învățăturile care se fac în Casa lui Dumnezeu. Dacă se întâmplă vreunuia din noi a veni după începerea Sfintei Liturghii, îndată după ce facem cele trei închinăciuni, trecem la locul nostru, păstrând buna rânduială și urmărind cu toată atenția sf. slujbă, rugându-ne lui Dumnezeu cu toată evlavia.
         În Sfânta Biserică, locul de sub policandru, unde-i piatra din mijlocul naosului pe care se citește Apostolul, Sfânta Evanghelie (de Diacon uneori), treduie a fi întotdeauna liber, pentru a face Preoții vohodul, cu cădelnița, cu Sfânta Evanghelie și cu Sfintele Daruri. De la ușa Sfintei Biserici până la Sfântul Altar trebuie păstrat un drum gol, pe care cei ce au trebuință să poată veni de afară către Sfântul Altar și de la Sfântul Altar afară. Așadar în acest loc trebuie să nu se așeze nimeni.
         În locul ce-l alegem, să stăm acolo liniștiți cu toată bunacuviință în tot timpul laudelor și mai cu seamă în timpul Dumnezeieștii Liturghii. În acest timpfiecare creștin e dator a păstra cea mai mare liniște: să nu vorbească cu nimeni, să nu râdă, să nu-și facă semne care jignesc pe închinători, pentru a nu cădea în păcatul smintelilor, știind că cei ce fac astfel de neorânduieli, cad sub greu blestem, sub afurisenie. Fiecare să ne păzim de a face neorânduieli în Casa Domnului, că "Înfricoșat lucru este a cădea în mâna Dumnezeului celui viu"1).
         Creștinii sunt datori a urmări sfintele slujbe și a înălța mintea, cu rugăciuni, cereri și mulțumiri, la Dumnezeu, a se închina în anumite timpuri făcându-și semnul Sfintei Cruci pe fețele lor, închinăciuni, metanii, îngenuncheri prosternări cu fața la pământ, plecarea capetelor și altele.

1)Evr. 10,31


Cum trebuie a-și face creștinii semnul Sfintei Cruci pe fețele lor

         Adeseori am privit cu durere pe unii creștini care nu știu, sau nu vor a-și face semnul Sfintei Cruci drept, așa cum ar trebui să și-l facă pe fețele lor. În locul Sfintei Cruci fac niște mișcări fără
de rost, niște mătănăieli, care nu înseamnează nimic. Aceste mătănăieli, împovărează cu păcate grele sufletele acestora care și astfel batjocoresc semnul Sfintei Cruci. Acum, când cu durere văd aceste batjocoriri aduse semnului Sfintei Cruci, datoria preoțească, îmi impune a arăta iarăși iubiților fii ai
Sintei Biserici Ortodoxe, chipul cum trebuie a-și face semnul Sfintei Cruci pe fețele lor. Creștinii nu trebuie a-și face semnul Sfintei Cruci pe fețele lor așa cum s-ar întâmpla, ori cum au apucat de la creștinii neisprăviți; ci trebuie a și-l face, așa cum ne învață Sfânta Biserică Ortodoxă.
         Semnul Sfintei Cruci se cu mâna dreaptă. Împreunăm primele decete mai mari ale mâinii drepte: degetul mare, arătătorul și mijlociul; iar celelalte două degete mai mici (inelarul și cel mic) le strângem, lipindu-le de podul palmei. Cu mâna dreaptă astfel formată, ducem cele trei degete la cap și
atingând fruntea, zicem: "În numele Tatălui".Coborâm apoi degetele de la frunte în jos, atingem pântecele cu cele trei degete ale dreptei și zicem: "Și al Fiului". După aceasta ridicăm dreapta în sus și atingem cu cele trei degete ale ei umărul drept, zicem: "Și al Sfântului Duh", după care o ducem și
la umărul stâng și care așijderea îl atingem cu cele trei degete, după care zicem: "Amin".


Așezarea degetelor În numele Tatălui Și al Fiului Și al Sfântului Duh Amin


<bgsound src="video\sf_cruce.avi" loop="1">



Ce însemnătate au mișcările prin care creștinii își fac semnul Sfintei Cruci pe fețele lor?

         Fiecare mișcare care se face de creștini pentru a-și însemna fețele lor cu semnul Sfintei Cruci își are însemnătatea ei tainică, plină de înțelepciune Dumnezeiască. Prin facerea semnului Sfintei Cruci
noi mărturisim tainic întreaga noastră credință ortodoxă. Să cercetăm fiecare mișcare a ficărei părți din semnul Sfintei Cruci, în lumina Dumnezeieștilor Scriptri și a Sfintei Tradiții, pentru a ne edifica pe
noi înșine și unul pe altul.

         a) Mâna dreaptă, aleasă pentru facerea semnului Sfintei Cruci pe fețele noastre, simbolizează puterea Dumnezeirii: "Dreapta Ta, Doamne, s-a preamărit întru tărie, Mâna Ta cea dreaptă Doamne, a sfărâmat pe vrăjmași, și cu mulțimea slavei Tale, ai zdrobit pe cei potrivnici"(1).
         Mâna dreaptă mai simbolizează pe Domnul nostru Iisus Hristos, puterea Tatălui. "Iisus Nazarineanul... bărbat Prooroc, puternic în lucru și în cuvânt, înaintea lui Dumnezeu și a tot poporul"(2). "Toate îmi sunt date Mie de la Tatăl Meu; și nimenea nu cunoaște pe Fiul fără numai
Tatăl; nici pe Tatăl nu-L cunoște nimenea, fără numai Fiul și căruia va voi Fiul să-i descopere... Eu și Tatăl una suntem. Datu-Mi-s-a toată puterea în cer și pe pământ"(3). "Luați Duh Sfânt, cărora veți ierta păcatele se vor ierta lor și cărora le veți ține vor fi ținute..."(4). "Iisus Hristos este Chipul lui Dumnezeu celui nevăzut, mai întâi născut decât toată zidirea. El este mai înainte de toate și toate întru Dânsul sunt așezate..."(5). "Celui ce biruiește, voi da lui să șadă cu Mine pe Scaunul Meu, precum și Eu am biruit și am șezut cu Tatăl Meu pe Scaunul Lui"(6).
         b)Prin cele trei degete ale mâinii drepte, cu care facem semnul Sfintei Cruci, noi mărturisim credința noastră în cele trei fețe Dumnzeiești: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt(7).
         c)Cele două degete adunate și lipite pe podul palmei simbolizează cele două firi ale Domnului nostru Iisus Hristos: firea Dumnezeiască și firea omenească. Acestea ne mai închipuiesc pe Adam și Eva, strămoșii noștri; iar podul palmei; Paradisul în care ei au fost așezați de Dumnezeu spre a fi fericiți, și pământul blestemat în care ei au fost așezați (după scoaterea lor din Rai) spre a-l munci.
         d)Ridicarea mâinii drepte la cap înseamnă înălțimea cerului, capul cerului sau cerul cerurilor.
         e)Punerea degetelor în frunte, cu rostirea cuvintelor: "În numele Tatălui", înseamnă mărturisirea dreptei noastre credințe în Dumnezeu Tatăl, Părintele Luminilor, de la care ne vine tot darul desăvârșit(8). Aici noi mărturisim tainic primul articol ai Simbolului Credinței: "Cred într-Unul Dumnezeu Tatăl, Atotțiitorul, făcătorul cerului și al pământului, văzutelor tuturor și nevăzutelor"(9). Această mișcare sau o parte a semnului Sfintei Cruci, ne amintește în totdeauna, că precum de la capul sănătos cu o minte cultivată și luminată, izvoresc gânduri, cuvinte, crieri, lucrări bune și sfinte; tot așa cu mult mai mult, până la nemărginire, în ceruri și pe pământ, toate lucrările bune și darurile binefăcătoare, izvorăsc de la Tatăl Ceresc, Părintele Luminilor. Prin mișcarea și cuvintele acestea, noi ne rugăm lui Dumnezeu, ca să ne lumineze mintea, cugetele și lucrările noastre, ca ori ce vom face să fie bineplăcut, spre Slava Lui, spre binele obștesc și spre mântuirea și fericirea noastră vremelnică. Această mișcare ne mai reamintește datoria de a ne păstra mintea curată, ca lucrând după învățăturile Dumnezeiești, să facem numai fapte bune, pe care văzându-le oamenii, să preamărească pe Tatăl nostru cel Ceresc. "Așa să lumineze lumina voastră înaintea oamenilor, ca văzând ei faptele voastre cele bune, să preamărească pe Tatăl vostru Care este în ceruri"(10).
         f)Pogărârea mâinii drepte, de la frunte în jos și punerea celor 3 degete la pântece cu cuvintele: "Și al Fiului" simbolizează puterea Mântuitorului: Nașterea Lui din Tatăl mai-nainte de toți vecii, întruparea cu corp omenesc în pântecele fecioresc al pururea Fecioarei Maria și nașterea sub vermi, activitatea Mesianică, patima de bunăvoie, crucificarea, moartea, prădarea iadului, scoaterea drepților și învierea Sa. Prin această mișcare a părții semnului Sfintei Cruci, noi mărturisim art. 2, 3, 4 și 5 din simbolul credinței: "Cred... Și întru Unul Domnul Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-născut, Care din Tatăl S-a născut mai-nainte de toți vecii. Lumină din Lumină Dumnezeu adevărat din Dumnezeu
adevărat, născut nu făcut; Cel de o ființă cu Tatăl prin Care toate s-au făcut. Care pentru noi oamenii și pentru a noastră mântuire, S-a pogorât din ceruri și s-a întrupat de la Duhul Sfânt, și din Maria Fecioara S-a făcut om. Și S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponțiu Pilat, a pătimit și S-a îngropat și
a înviat a treia zi după Scripturi..." Pântecele închipuie pământul. Prin această mișcare arătăm că noi pământenii suntem gata a iubi pe Dumnezeu din toată inima, fiincă El ne-a adus din neființă, ne ține și poartă pururea grijă de noi.
         g)Ridicarea mâinii drepte de la pântece, suirea ei și atingerea umărului drept cu cele trei degete ale ei, închipuie slăvita înălțare a Domnului nostru Iisus Hristos la ceruri și stare Lui de-a dreapta Tatălui(11). Aceasta o mărturisim noi creștinii în art. 6 al simbolului credinței "Și S-a suit la ceruri și șade de-a dreapta Tatălui". Cuvintele: "Și al Sfântului Duh", ce le pronunțăm îndată ce atingem cu
degetele în umărul drept, ne reamintește făgăduința dată de Mântuitorul Apostolilor pentru trimiterea Sfântului Duh asupra lor, și împlinirea ei a zecea zi după înălțarea Sa la ceruri. Aceasta ne-o adeveresc Dumnezeieștile Sripturi ale Noului Testament: "Eu voi ruga pe Tatăl și alt mângâietor va da vouă, ca să
rămână cu voi în veci. Duhul adevărului... Iar Mângâietorul Duhul Sfânt pe Care îl va trimite Tatăl întru numele Meu, acela pe voi vă va învăța toate și vă va aduce aminte vouă toate cele ce am grăit vouă... Iar când va veni Mângâietorul, pe Care Eu voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul adevărului, Care
de la Tatăl purcede. Acela va mărturisi pentru Mine... Acela vă va povățui la tot adevărul... Voi veți lua putere venind Duhul Sfânt peste voi... În ziua cincizecimii ? cincizecea după Învierea Domnului - erau toți Apostolii adunați înacelaș loc. Atunci deodată a venit din cer un sunet ca vâjâitul unui vânt
puternic și a umplut casa unde stăteau ei. Niște limbi ca de foc au fost văzute împărțindu-se deasupra lor și s-au așezat câte una pe fiecare din ei. Și toți s-au umplut de Duhul Sfânt și au început să vorbească în alte limbi după cum le da lor Duhul a grăi"12). Aceasta o mărturisim și noi zilnic, prin
cuvintele art.8 al simbolului credinței, zicând: "Cred... și întru Duhul Sfânt Domnul de viață Făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl și cu Fiul este închinat și slăvit, care a grăit prin Prooroci".
         h)Ducerea mâinii de la umărul drept, la umărul stâng, și cuvântul: "Amin" arată: I. Încheierea semnului Sfintei Cruci și al II-lea încheierea tuturor socotelelor omenești, adică a doua venire a Domnului nostru Iisus Hristos, Judecata Universală, răsplata faptelor și așezarea definitivă a sufletelor
în locurile pe care și le-au agonisit din viața aceasta vremelnică 12). Aceasta o mărturisesc Dumnezeieștile Scripturi, Sfânta Tradiție și o mărturisim și noi zilnic prin cuvintele art.7 al simbolului credinței, zicând: "Și iarăși va să vină cu mărire să judece viii și morții, a Căruia Împărăție nu va
avea sfârșit". Prin atingerea umărului drept și stâng cu cuvintele: "Și al Sfântului Duh, Amin",noi închinăm lui Dumnezeu toate puterile noastre trupești și sufletești, rugându-L a ne da putere și dragoste aprinsă pentru a-I sluji spre buna plăcere a Lui.
         i)Pogorârea mâinii de la umărul stâng în jos către pământ, închipuie umilința mare pe care noi o arătăm înaintea lui Dumnezeu, pentru iubire Lui cea mare13). Coborârea mâinii după facerea Sfintei Cruci mai închipuie căderea sufletelor încărcate de păcate, nepărăsite și neispășite, de la înfricoșata
Judecată în iadul întunecos, viermele neadormit... unde se vor munci în veci14).
         Semnul Sfintei Cruci ne reamintește de Jerfa vie a Mântuitorului nostru Iisus Hristos, de pe Crucea înfiptă pe Golgota. Acest semn Dumnezeiesc ne reamintește despre ceea ce a făcut Dumnezeu pentru mântuirea noastră și despre ceea ce trebuie să facem noi pentru dragostea Lui.

1)Ieș.15,6;Ps.117,26: 2)Lc.24,19: 3)Mt.11,27;Ioan 10,30;Mt.28,18: 4)Ioan20,21-23: 5)Cols.1,15-17: 6)Apc.3,21: 7)Mărt. Ort. partea I:8)Iac.1,17: 9)Vezi explic. acestui art. Mărt. Ort. partea I întreb. 6 - 31. Simbolulul Credinței din cuvintele și înțelesul Sfintei Sripturi de Gh. Joandrea edit. Brașov a. 1913, pg. 2-31; ș.a.: 10)Mt. 5,16; 1 Petru 2,12; Ioan 15,8;
1Cor. 14,25: 11)Mc. 16,19; Lc. 24,50; F.Ap. 1,9; comp. Mc. 12,36; 16,19; Lc. 20,42; 22,70; F.Ap. 7, 55-56; Evr. 12,2; Apc. 3,21; 4,2; 5,13; 7,10.


Preacinstirea Maicii Domnului

         Exegenții arfirma că prima profeție despre Maica Domnului o găsim în "Protoevanghelion" (Fac. 3.15). Proorocul Moise o vede ca pe un rug din care iese focul Dumnezeirii (Ieș. 3,2-4). Patriarhul Iacob o vede ca pe o scară ce unește păm'ntul cu cerul (Fac. 28,12) pentru că, prin întruparea Mântuitorului din ea, Dumnezeu a dat omului posibilitatea de a se ridica la El. Ghedeon o vede ca pe un caier de lână (Jud. 3,7-40) pe care se va așeza roua binefăcătoare a cerului,ce va salva lumea de urâciunea păcatului. Sfântul Prooroc David, din al cărui neam va fi Sfânta Fecioară Maria (Ps. 131.11; 88, 35-36) o vede ca pe o Împărăteasă în mare cinste, șezând de-a dreapta Împăratului, îmbrăcată în haină aurită și preaînfrumusețată (Ps. 44,11). Profetul Daniel o vede ca pe un munte, din care Dumnezeu va desprinde o piatră puternică, ce va umple pământul, zdrobind puterea celui rău (Dan. 2,34-35). Piatra din capul unghiului este însuși Hristos (Efes. 2,20). Profeții Sofonie și Zaharia o numesc "Fica Sionului" adersându-i o salutare de bucurie: "Bucură-te și te veselește fiica Sionului, căci iată Eu vin să locuesc în mijlocul tău, zice Domnul" (Sofonie 3,14; Zaharia 2,14). Cea mai limpede profeție cu privire la Sfânta Fecioară Maria o face profetul Isaia: "Iată, Fecioara va lua în pântece și va naște fiu și va chema numele lui Emanuil" (Is.7,14).


Nașterea Maicii Domnului

         Sfânta Scriptură ne vorbește puțin în legătură cu viața Maicii Domnului. Din Biblie aflăm că Sfânta Fecioară Maria era din neamul lui David (Ps. 131,11; Luca 1,32). Părinții ei se numeau Ioachim și Ana și locuiau în orașul Nazareth din Galileea. Nazarethul care însemnează floare, a primit "floarea" făgăduită de Dumnezeu protopărinților noștri Adam și Eva(Isaia 11,10). Părinții ei i-au dat numele Maria, care se tâlcuiește "cea frumoasă". La Buna Vestire, îngerul Gavriil se adresează cu cuvintele: "Bucurăte, ceea ce ești plină de har" (Luca 1,28). Prin harul special cu care a fost dăruită de Dumnezeu, fecioara Maria a fost ferită de păcatul personal, nu în sensul că nu a putut păcătui (însușire exclusivă a Mântuitorului), și că viața ei pământească, atât sufletească, cât și trupească a fost pururea neprihănită și împodobită cu toate virtuțiile până la cel mai înalt grad de sfințenie omenească.



Intrarea în Biserică a Maicii Domnului

         Când Fecioara Maria a împlinit trei ani, dumnezeieștii părinți Ioachim și Ana și-au împlinit făgăduința făcută lui Dumnezeu, de a o da pe Fecioara Maria Bisericii. Aici, marele prooroc și arhiereu Zaharia căruia îi descorerise Dumnezeu cine este această dumnezeiască pruncă, a dus-o în Biserică și după ce a închinat-o, a făcut un lucru cu totul neobișnuit și neîngăduit de legea veche: a dus-o pe Fecioara Maria nu în Sfânta, unde intrau preoții, ci după a doua catapeteasmă, în Sfânta Sfintelor, unde erau chivotul legii, heruvimii care umbreau altarul și masa, toiagul lui Aaron care înfrunzise, șarpele de aur și celelalte lucruri sfinte ale lor. Sfântul Prooroc Zaharia știa că ea va fi Maica Arhiereului celui mare, care, "va străbate cerurile" și va împăca lumea cu Dumnezeul Tatăl și se va jerfi pe sine, aducându-se jerfă odată pentru totdeauna, pentru mântuirea neamului omenesc (Evrei 4,14).

Biblogafie: Cum să ne purtăm în Sfânta Biserică - de Protos. Nicodim Măndiță Editura Cartea Ortodoxă - Alexandria & Editura Agapis - București 2005                              


Prima pagină * Biserică Sf.M.Mc.Varvara * Biserică Sf.M.Mc.Gheorghe * Sf.M.Mc.Varvara * Sf. M. Mc. Gheorghe * Muzeu * Rugăciuni * Cele Trei Minuni* Centru Social* Contact* Învățături Ortodoxe*